Twee methoden om je als therapeut te promoten
Laatste update: 6 september 2024
Auteur: Medifactor
Sales en Marketing expert voor fysiotherapie
Twee methoden om je als therapeut te promoten
Laatste update: 6 september 2024
Auteur: Medifactor
Sales en Marketing expert voor fysiotherapie
Medifactor
Waarom promotie voor therapeuten belangrijk is
Over 2 effectieve methoden voor promotie
Hoe je deze stapsgewijs kan uitvoeren
Medifactor
Promotie voor therapeuten is belangrijk
Als zelfstandig therapeut zal je in de beginperiode waarschijnlijk merken dat weinig mensen jou weten te vinden. Om een patiëntenstroom op gang te krijgen zal je jezelf dus moeten promoten. En als je eenmaal patiënten (of beter gezegd, cliënten) geworven hebt, dan blijven die natuurlijk niet voor altijd. Jezelf actief blijven promoten is dus vitaal voor jouw voortbestaan.
Uit de vele gesprekken die wij met zorgondernemers voeren – van eenmanszaken tot ketens – hebben wij een aantal specifieke methoden kunnen identificeren die heel effectief om jezelf bekend te maken. Voor alle methoden geldt focus en consequentie. Volhouden dus, maar de resultaten zullen komen.
Plan vrijblijvend adviesgesprek in
> Een videocall van ongeveer 30 min
> Direct inzicht in kansen voor jouw praktijk
> Samenvatting van de belangrijkste zaken in je mail!
Klik HIER om de afspraak in te plannen
“Patiënten blijven niet voor altijd. Daarom moet je jezelf blijven promoten.”
-Medifactor-
Medifactor
Leg contact in jouw keten
Dat contact leggen kan op vele manieren. Bij sportclubs is het simpel en effectief om gewoon naar binnen te lopen en bij de organisatie te informeren naar hoe ze omgaan met blessures en wie ze daarbij helpt. Contact leggen in het ziekenhuis zal iets meer moeite kosten. Pak de telefoon of gebruik e-mail. En tegenwoordig zijn er natuurlijk veel online kanalen waarop je jezelf zowel in de keten als bij jouw potentiële klanten kan promoten.
Plan vrijblijvend adviesgesprek in
> Een videocall van ongeveer 30 min
> Direct inzicht in kansen voor jouw praktijk
> Samenvatting van de belangrijkste zaken in je mail!
Klik HIER om de afspraak in te plannen
Medifactor
Uw strategisch en digitaal partner
Medifactor
Ben online zichtbaar en vindbaar
We gaan in dit voorbeeld even uit van een zelfstandig therapeut. Dat betekent dat je in ieder geval een gebruiksvriendelijke website moet hebben waarop duidelijk wordt wie je bent en wat je doet. Zorg er ook voor dat het makkelijk is om contact met jou te nemen, met bijvoorbeeld een duidelijk contactformulier.
Een andere basic is een Google Mijn Bedrijf profiel. Deze kan je bij Google aanvragen, waarna een brief per post voor verificatie aan jouw adres wordt gestuurd. Eenmaal geactiveerd verschijnt direct jouw profiel wanneer mensen jouw naam invoeren bij Google. Dit maakt bellen of navigeren naar jouw adres heel makkelijk.
Meer online tools om jezelf als therapeut te promoten
- Google Ads – Zet jezelf bovenaan pagina 1 van Google met een tekstadvertentie om binnen een paar maanden meer klanten te werven.
- Content marketing – Kom met je website op pagina 1 van Google door medische blogs te schrijven en specifieke doelgroepen aan te trekken.
- Facebook & Instagram – Vertel jouw volgers interessante updates over jouw activiteiten.
- LinkedIn – Deel waardevolle informatie met verwijzers in jouw zorgketen
- Youtube kanaal – Maak filmpjes waarin je oefeningen voordoet en deel ze op socialen kanalen.
- E-mail marketing – Volg patiënten in hun behandeltraject voor hogere therapietrouw.
Promoot jezelf stapsgewijs
En als die keuze eenmaal gemaakt is, realiseer je dan dat er niet zoiets bestaat als “snel succes”. Elke kanaal vergt tijd, consequentheid en focus voordat nieuwe patiënten zich bij jouw gaan melden.
Schrijf daarom een aantal doelen op en in welke tijd je die bereikt zou willen hebben. En neem één of twee kanalen tegelijk. Het is zinloos om af en toe iets te doen op alle kanalen tegelijk. Consequentheid en frequent zichtbaar zijn op één of twee kanalen zorgt voor een band met de daar aanwezige doelgroep.
Plan vrijblijvend adviesgesprek in
> Een videocall van ongeveer 30 min
> Direct inzicht in kansen voor jouw praktijk
> Samenvatting van de belangrijkste zaken in je mail!
Klik HIER om de afspraak in te plannen
Zullen we een gesprek inplannen?
Meer omzet en een betere winstmarge? Ben je benieuwd naar wat kleine commerciële aanpassingen voor jouw praktijk kunnen betekenen? Spar er vrijblijvend met Jerry over. Op deze pagina kun je jouw adviesgesprek inplannen.
Zullen we een gesprek inplannen?
Meer omzet en een betere winstmarge? Ben je benieuwd naar wat kleine commerciële aanpassingen voor jouw praktijk kunnen betekenen? Spar er vrijblijvend met Jerry over. Op deze pagina kun je jouw adviesgesprek inplannen.