Een professionele psychologen website

Website laten maken voor jou als psycholoog

Een professionele website is als psycholoog tegenwoordig niet meer een luxe, maar een must. Zorgvragers met psychologische klachten gaan tegenwoordig in vrijwel alle gevallen in zoekmachines opzoek naar een specialist. Hierin vindbaar worden is hierdoor enorm waardevol. Hiervoor moet de website wel slim zijn ingericht.

Hierna is een website dé plek waar jouw toekomstige cliënten gaan oriënteren of jij de specialist bent waar ze in behandeling willen. In deze blog vertellen we waar een professionele psychologen website moet voldoen.

specialisten zorgmarketing

De online informatiebehoefte over psychische klachten is enorm.

1.2. Een website als verlengstuk van jouw praktijk

Mensen willen dus goed geïnformeerd worden rondom hun vermoedelijk klacht. Met die tienduizenden mensen die hier dagelijks informatie over willen, heb jij op jouw website de mogelijkheid hen te bereiken én te informeren.

Het mes snijdt dus aan twee kanten:

1) Je beantwoord de zorgvraag van mensen

2) Je trekt potentiële cliënten aan.

Hierdoor is een website die perfect past bij jouw praktijk en de online zorgvraag veel meer dan enkel een ‘visitekaartje’. Het is een bron waarmee ook daadwerkelijk clienten op de hoogte worden gesteld van jouw praktijk, waarmee je deze naar jouw website kunt leidden.

Hierdoor dient een website als een waardevolle acquisitiebron, mits deze slim is ingestoken.

Psycholoog website laten maken

1.3. Marktkansen met een sterke website als psycholoog

Het aanbod van echt goede websites onder eerstelijns psychologen praktijken kan absoluut nog worden verbeterd. Deze zijn vaak nog niet sterk op het gebied van de informatiebehoefte en gebruikerservaring van de zorgvrager.

Er staan bijvoorbeeld vooral “droge” opsommingen van klachten en kale lappen tekst over de werkwijze van de praktijk. Dat is niet waar de zorgvrager (in de eerste instantie) voor komt.

En wat betreft de grootte aan de vraagkant van dit verhaal: voor ‘overspannenheid’ alleen worden maandelijks al zo’n 982 zoektermen en 109 vragen ingevoerd in Google. En dat is dus alleen nog met betrekking tot overspannenheid.

Deze informatiebehoefte over psychische is dus echt enorm. Kansen zijn er nog genoeg op dit vlak.

Website laten maken psycholoog

2. Aandachtspunten bij website laten maken als psycholoog 

2.1. Wat moet er zeker aanwezig zijn op jouw psychologen website?

Als gezegd heeft men een informatiebehoefte die soms letterlijk in een vraag wordt gesteld. Simpel dus, beantwoorden die vraag.

De volgende punten moeten zeker duidelijk naar boven komen op jouw psychologen website:

  • Welke klachten je verhelpt
  • Waarom juist jij als psycholoog hiervoor geschikt bent
  • Wat jouw kwalificaties zijn
  • Welke ervaringen mensen met jou hebben

Bovenstaande moet minimaal overduidelijk te vinden zijn op logische plaatsen waar de bezoeker deze verwacht.

Wanneer dit niet het geval is gaat een bezoeker zwerven over de website. Of nog erger, deze gaat direct van de website af naar een concurrent…

Psycholoog website laten maken

2.2. Toon de relevantie van jouw aanbod aan de bezoeker

Vertel welke klachten je verhelpt door het beantwoorden van de zoekvraag.

Als men “Wat zijn symptomen van overspannenheid” invoert in Google en overspannen cliënten een belangrijke  doelgroep voor je is, dan wil je zorgen dat je hier ook op vindbaar bent.

Dit doe je door op jouw website pagina’s te hebben die geoptimaliseerd is voor deze zoekopdracht.

Een voorbeeld hiervan kan een blog zijn met de titel: “De 5 belangrijkste symptomen van overspannenheid” .

2.3. Geef aan waarom jij dé psycholoog bent waar ze moeten zijn

Waar juist jij als psycholoog geschikt bent – Unique Selling Points, of wel USP’s.

Dit hoeft niet heel speciaal of ingewikkeld te zijn, maar je moet ze wel noemen.

Je moet er namelijk vanuit gaan dat de zorgvrager geheel blanco op jouw website komt. Vertel ze dus duidelijk wie je bent en wat jouw specialismen zijn.

Bijvoorbeeld “20 jaar ervaring bij het begeleiden van mensen met overspannenheid”.

Psycholoog website laten maken

2.4. Maak van bezoekers cliënten met testimonials

Social Proof; misschien wel het meest krachtige marketing middel dat je kunt inzetten.

Uit onderzoek blijkt dat tot wel 69,9% van de online zorgvragers aan de hand van reviews bepaald een zorgaanbieder betrouwbaar is.

Je kunt nog zo hard schreeuwen dat jij de specialist bent, maar mensen geloven dit nog een stuk sneller wanneer ze het van anderen horen.

Verwerk dus zeker op jouw website ook  reviews en testimonials waarbij je cliënten aan het woord laat over een positieve ervaring met jou als psycholoog.

Dit kan bijvoorbeeld door een pagina aan te maken genaamd ’testimonials’ of ‘ervaringen van anderen’.

Een andere manier is het verwerken van het gemiddelde aantal sterren via Google Reviews.

Website laten maken psycholoog

2.5. Geef de bezoeker de kans om snel een afspraak in te plannen

Wanneer je het de bezoeker eenvoudig maakt om een bepaalde actie uit te voeren op jouw website, dan zal deze dat ook daadwerkelijk eerder doen.

Hoe je dit doet? Door opvallende ‘Call-to-Actions’ te verwerken.

Call-to-Actions zijn – zoals de naam eigenlijk al verklapt – knoppen die aanzeten tot het uitvoeren van een bepaalde actie.

Bekende voorbeelden voor psychologen zijn vaak het inplannen van een afspraak of het opnemen van contact via telefoon of mail.

Het is slim om bezoekers duidelijk te sturen richting een contact formulier of belknop en ze in jouw tekst aan te moedigen om contact met jou te zoeken.

Website laten maken psycholoog

3. Website laten maken als psycholoog bij Medifactor

3.1. Onze insteek bij het maken van een website

Wanneer wij een website bouwen voor een psycholoog dan doen we dit op basis van WordPress.

Deze naam komt je wellicht al bekend voor; het is namelijk de bekendste software om een website mee op te bouwen.

Waarom wij WordPress gebruiken

  • Kostentechnisch: het bouwen van een website in WordPress is in de basis gratis; hierdoor komen er geen dure programmeerkosten en development kosten kijken bij het realiseren van een nieuwe website.
  • Flexibiliteit: door onze ervaring in WordPress weten wij exact hoe we zaken kunnen aanpassen. Dit scheelt ons veel tijd wanneer we mogelijk zaken gaan veranderen aan de website.
  • Design: wij hebben al tal van websites in WordPress gemaakt, waardoor wij precies weten hoe we een mooie en professionele website kunnen opleveren. Hierdoor gegarandeerd een strak resultaat dat er goed uitziet!
Psycholoog website laten maken 3

3.2. Wat wij qua programma’s koppelen aan jouw psychologen website

Zoals eerder gezegd vormt WordPress de basis van de website; dit is het programma waar de website op draait. Echter zijn er nog andere tools die wij aan de site verbinden.

Hieronder een kort overzicht van de relevantste tools :

Google Analytics

In het kort meet Google Analytics (afgekort GA) de bezoekers die op jouw website terecht komen. En dit is gedetailleerder dan je misschien zou denken!

Van woonplaats, tot aan leeftijd of het (mobiele) apparaat waar vandaan deze de website bezoekt. GA gebruiken we echter met name om de conversies bij te houden van jouw website, wat natuurlijk hartstikke belangrijk is.

Meten is weten zeggen we dan ook vaak!

Psycholoog website laten maken

Google Ads

Hét programma om online mee te adverteren. Met dit programma reserveer je een plaats in de Google resultaten. Je hebt deze advertenties (bovenaan) de zoekresultaten in de belangrijkste zoekmachine vast al wel eens voorbij zien komen! Met Google Ads voor psychologen hebben wij al enorm wat ervaring en we weten precies hoe we hier een winstgevende machine van maken.

Tip: lees hier meer over de sterkste Google Ads teksten voor jou als psycholoog: ‘De beste Google Ads tekstadvertenties voor psychologen’.

Psycholoog website laten maken

Yoast wordpress plug-in

Ook wij maken gebruik van de zogenaamde ‘Yoast’ plug-in voor WordPress.

De technische details hiervan zijn niet belangrijk, maar in het kort zorgt deze ervoor dat we snel en eenvoudig kunnen zorgen dat de pagina’s op jouw website perfect zijn geoptimaliseerd om goed te worden gevonden in Google.

Verder stellen we overige nodige programma’s op maat in, wanneer deze passene bij jouw situatie en doelen.

Psycholoog website laten maken

3.3. Werkwijze bij het maken van een website voor jou als psycholoog

We gaan in gesprek en gaan samen nadenken over datgene dat jij wilt bereiken met de website.

Vragen die hierbij centraal staan zijn:

  • Wat moet de website uitstralen?
  • Hoe zien jouw klantenkring eruit?
  • Wat is de zorgvraag die de klant beantwoord wil zien?
  • Hoe overtuigen wij deze ervan om naar jouw praktijk te komen?
  • Al deze vragen zijn belangrijk alvorens we überhaupt aan het daadwerkelijk bouwen van de website.
Psycholoog website laten maken

Hoe helpt Medifactor zorgprofessionals bij online marketing?

Of het nu gaat om groei voor jouw praktijk, cliënten aantrekken die bij jouw specialisme passen, het borgen van jouw identiteit in de zorgketen of het effectiever helpen van bestaande cliënten. Medifactor helpt jou stapsgewijs deze doelen te bereiken.

Met onze medische, marketing en bedrijfskundige kennis kunnen wij jou als zorgpraktijkhouder op elke schaal helpen bij de ontwikkeling van jouw praktijk.

Blijf op de hoogte

Uitgelichte Artikelen

×

Welkom!

Zorgpraktijk winstgevend maken? Stel vrijblijvend al je vragen

× Sparren met Medifactor